inom hela Lunds riktnummerområde – 046 – finns ett enda offsettryckeri;
Kepa Tryck i Kävlinge.
-Kepa Tryck är ett mycket
seriöst och kunnigt företag. Därför inleder Spegeln ett samarbete med detta familjeföretag i andra generationen, säger Spegelns Stefan Svensson.
Internet i all ära, men att det papperslösa samhället skulle vara nära förestående är det få som skriver under på. Budskapet tryckt på papper kommer vi alla dagligen i kontakt med. Som ett axplock ur Kepa Trycks breda utbud kan man nämna foldrar, broschyrer, böcker, blanketter, produktblad, programblad, tidkort, block, kuvert, brevpapper, fakturor, följesedlar, prislistor, flygblad, affischer, banderoller, reklamutskick, visitkort och utskrifter i stormat, men också digitaltryck för de mindre upplagor som många beställer. Lägg därtill tryck på annat material, som exempelvis rollups.
En fördel för Spegelns kunder
Kepa Tryck startade 1975 i Kävlinge. Idag har företaget tio medarbetare, med VD Daniel Paulsson i spetsen. Maskinparken förnyas ständigt. På prepress jobbar man i alla branschprogram och huvudsakligen i Mac-miljö. Tryckpressarna håller högsta kvalitet, även ur miljösynpunkt. Bokbinderiet är utrustat med allt från skärmaskiner och falsmaskiner till stationshäft och limbindare.
-Vi erbjuder i stort sett alla tjänster inom grafisk produktion och trycksaker på papper, säger Daniel Paulsson.
-Spegeln producerar mer än tidningar och jag ser det som en stor fördel att via Kepa Tryck erbjuda våra kunder ett högkvalitativt och näst intill heltäckande utbud inom branschen, säger Stefan Svensson.
Service – ett viktigt ledord
Utöver en ständigt uppdaterad maskinpark och stort grafiskt kunnande, är service ett viktigt ledord för Kepa Tryck, säger Daniel Paulsson:
-Vi vill inte att våra kunder ska säga att de valt oss för att vi är billigast. Möjligen snabbast eller varför inte helt enkelt bäst? Tillsammans är vi på Kepa Tryck idag ett dynamiskt fullserviceföretag inom grafisk produktion, trycksaksframställning och med egna bilar som levererar direkt till kunden. Varför sända en budbil, när tillfället är utmärkt att faktiskt träffa kunden fysiskt? Vi har ett personligt engagemang i våra kunder och tror på långsiktiga relationer.